|  |  | 

Авто ТЕМА

Газовий «бум»: чому у Києві горять машини із ГБО?

З початку року в Києві сталося кілька вибухів автомобілів із встановленим на них газобалонним обладнанням. Горів весь спектр автопрому – “ГАЗель”, Lanos, Toyota RAV4. У чому можлива причина НП, ми розбиралися за допомогою директора компанії «Преміум Газ Сервіс» Олексія Примаченка.
– Олексію Михайловичу, вибухи ГБО почастішали. Машини різні, результат – однаковий. Чому, на вашу думку, трапляються такі епізоди?
– Я помітив, що балони вибухали, коли стояла спека. А у спеку, як відомо, газ розширюється. Якщо ГБО (газобалонне обладнання) в порядку, це не є небезпечним. А от якщо так звана запірна арматура розвалюється через знос, може статися біда. Невипадково в Європі існує норма – кожні 10 років газовий балон має бути замінений. А в нас тисячі машин експлуатуються з простроченим обладнанням. Причому з тим, що було знято з автомобілів у Європі після 10 років експлуатації. Найчастіше, нічого не підозрюючи, наші люди їздять бомбами сповільненої дії.

«Завозиться контрабандою»

– Як таке обладнання виявляється в Україні?
– Мабуть, завозиться контрабандою. Причому масово. Навіть дивно, що вибухів так мало… Можливо, деякі випадки просто не афішуються. Але це не єдина проблема, пов’язана із ГБО. Як я вже сказав, люди можуть не підозрювати, що на їхніх автомобілях встановлено прострочене обладнання, тому що встановлюють його в гаражах якихось підозрілих осіб, спокушаючись невисокою ціною. Зрозуміти громадян можна: приємніше заплатити за встановлення ГБО 6–7 тис. грн, ніж 10–12. Але пильність втрачати не треба, це небезпечно. Тим більше, що перевірити, яке у вас встановлено обладнання, легко: на газовому балоні, зазвичай у верхньому рядку, вибито дату його виготовлення. Якщо балону більше 10 років, звертайтеся із претензіями до людей, які його вам встановили. У жодному разі не продовжуйте експлуатацію автомобіля! Якщо сумніваєтеся як встановлена на вашій машині система, приїжджайте до нас на Березняківську, 23. Ми визначимо якість ГБО та його встановлення, допоможемо знайти та усунути помилки роботи обладнання. Повірте, це не зайве: багато власників авто хапаються за голову, коли починаєш їм пояснювати, що в машинах їх наробили народні умільці.

 

Алексей Примаченко: «Моторы на газе работают тише и ровнее»

– Чи можна продовжити термін служби старого газового балона?
– Краще його все ж таки замінити. Балон має бути в повному порядку. Збої в роботі редукторів та електронних блоків керування упорскуванням газу не можуть призвести до вибуху, а ось газовий балон з несправним клапаном – цілком. Не випадково саме до газових балонів така увага в Європі. Ви не в’їдете в країни Шенгенської угоди, якщо у техпаспорті не зазначено, що у вас на автомобілі встановлено ГБО.
– Скільки, за вашими оцінками, установників ГБО працюють неофіційно без дозвільних документів?
– Думаю, до 90%.

«Зрубати грошенят, і трава не рости»

– Це вражаюча цифра. Ви, до речі, одним із перших звернули увагу на цю проблему, навіть зробили короткий фільм про небезпеки, що підстерігають надто довірливих автолюбителів. Головна теза в ній була такою: викладаючи за ГБО чималу суму, ми очікуємо отримати справний автомобіль, що дозволяє економити більше 50% коштів, що витрачаються на пальне. А натомість отримуємо одні проблеми та витрати. Причому і те, й інше – особливо великих розмірах.
– Інакше не може бути. Адже що таке гаражний майстер? Це людина, якій треба швидко зрубати грошенят, а потім – трава не рости. Тому вони на одному місці зазвичай довго не сидять. У разі чого і претензій пред’явити нема кому. Адже у вас немає товарного чека, ні гарантійного талона. Мені відомий випадок, і по телебаченню про це було, коли автомобіль згорів відразу після встановлення ГБО – можливо проїхав близько 50 км. Його власник прийшов на вимогу компенсації збитків до установників. Причому не один, а з журналістами та навіть якимись паперами. Телевізійники ставлять питання цим горе-майстрам: «Ось людина каже, що поставила у вас газ. Пам’ятаєте його?». – «Ні, вперше його бачимо». І дивляться на підлогу. Звідси ще одне правило: перевіряйте документи, які надають вам на станції після встановлення ГБО.
– Біда в тому, що люди просто не знають, якими мають бути видані документи…
– А крім того, не підозрюють, що установники часто не мають дозволів на проведення робіт підвищеної небезпеки, до яких відноситься встановлення ГБО. Бажаєте відкрити свій бізнес із встановлення ГБО? Якийсь Артем Олександрович, телефон якого є в Інтернеті, вирішить проблему за 3000 грн. Так би мовити, прискорить процес навчання та атестації персоналу «без додаткових витрат та ресурсів»…

«

Дивіться адресу в документах

– Як визначити, що документи вам видали «ліві»?
– Найвірніший спосіб – подивитися на адресу, вказану у виданих документах. Швидше за все, вам будуть розповідати про те, що мережна мережа або належить корпорації з відділеннями в різних містах. Але якщо у свідоцтві вказано іншу вулицю та інше місто (буває і таке), це фейк. Біжіть з такого СТО, якщо вам життя дороге! На «офіційному» СТО вам без нагадувань дадуть сертифікат на встановлене обладнання, в якому проставлено дату виготовлення балона, яка збігається з маркуванням, нанесеним на балоні. І вказано фактичну адресу підприємства.
– Які типові помилки при встановленні обладнання припускаються кустарі?
– Можуть неправильно укласти магістраль високого тиску – погано чи взагалі не закріпити її дном автомобіля. В результаті вона лежатиме на вихлопній системі або плескатиме по підвісці. Або неправильно розмістити вузли блоку електронного керування уприскуванням газу та магістралі високого тиску у моторному відсіку. Так би мовити, на вічко. Після цього часто виникають проблеми з обслуговуванням автомобіля, не пов’язані з ГБО – заміна роликів ременя генератора, самого ременя ГРМ. Усі магістралі та елементи електронного блоку управління мають бути встановлені паралельно із заводськими! Ми, наприклад, для кожної марки та моделі автомобіля за 10 років роботи визначили оптимальні схеми встановлення. Враховуємо навіть якість хомутів та гофрованої ізоляції. Так, ми встановлюємо обладнання втричі довше, ніж якийсь майстер з підворіття, але робимо це дуже надійно.
– Чи трапляються випадки, коли після встановлення обладнання вискакує індикація помилки двигуна?
– Це якраз хвороба, що виникає з вини гаражних умільців, які криво насвердлили отвори під форсунки у впускному колекторі. До речі, ніколи не продовжуйте експлуатувати автомобіль після появи сигналу сheck – прогорять клапани, дорогий ремонт забезпечений. Ми здебільшого не свердлимо отвір під газові форсунки, а використовуємо «рідне» посадкове місце. І зі спокійною душею даємо офіційну гарантію на 3 роки або на пробіг 100 000 км. Взагалі, хоча в Україні багато різноманітного газового обладнання, я вважаю, що в результаті тестування ми вибрали оптимальну за співвідношенням ціна-якість, своєрідну «золоту середину». У цьому нам допоміг і власний досвід водія: машини багатьох наших співробітників оснащені ГБО.
– З якими сумнівами стикаються люди, котрі ставлять газ на свої автомобілі, які міфи переказують?

“Головна страшилка – газ сушить мотор”

– Міфи, звісно, є. Головні страшилки – що газ «сушить» двигун, що призводить до його прискореного зносу. Ідуть вони, мабуть, з часів експлуатації «жигулів» та «волг», на яких використовувалося допотопне газове обладнання. Зокрема, газ подавався до карбюратора з гумовими ущільнювачами, які під його впливом згодом розсихалися. У сучасних двигунах з інжекторною системою подачі палива жодних гумових ущільнювачів немає, тому й казати, що газ там щось сушить, не можна. Навпаки, він полегшує роботу двигуна, оскільки згоряє повністю, на відміну бензину. Навіть старі мотори працюють на газі тихіше, рівніше.
– Чи є якісь технічні обмеження щодо встановлення ГБО на автомобілі?
– Практично ні, все спирається на ціну питання. Складніше встановлювати газ на нові автомобілі VAG-групи (Audi, Volkswagen, Seat, Skoda), окремі моделі Renault із прямим (або, як його ще називають, безпосереднім) упорскуванням у камеру згоряння двигуна. На деякі автомобілі, як, наприклад, Subaru, ми рекомендуємо встановлювати лише топове обладнання.
– Яке обладнання на ваших СТО найпопулярніше?
– Найперевіреніший бюджетний варіант – форсунки Valtec (Італія) 4 покоління, електронний блок управління упорскування газу KME Nevo (Польща), більш просунутий – обладнання AEB Pride (Італія) та Magic FХ (Чехія) також 4 покоління. До речі, з появою 4-го покоління ГБО практично пішли в минуле «дитячі хвороби» ГБО – такі, як зворотні бавовни, мимовільне загоряння суміші у колекторі впускного або прогорання клапанів. Сьогодні можна говорити про те, що проблеми, якщо іноді і виникають, то не з вини обладнання, а скоріше – якості газу, що падає. Тому так важливо підбирати якісні фільтри, що перешкоджають попаданню конденсату у форсунки (як наслідок, вони можуть банально залипнути, а двигун «підхопить кашель»). На жаль, якість газу залежить від певної поставки та тенденцію – на якій заправці краще заправлятися – важко вловити. Сподіватимемося, що згодом у нас, як у Європі, більше уваги приділятимуть додаткової фільтрації газу. Навіть коли я заправляюся газом у Білорусії, зауважую, що витрата палива знижується, а двигун працює краще. Саме погана якість газу – головна причина, через яку ГБО 5 та 6 покоління (без редуктора, з насосом у баку) неможливо запровадити в нашій країні. Насос вартістю від 500 до 2000 євро

– Як визначити, що документи вам видали «ліві»?
– Найвірніший спосіб – подивитися на адресу, вказану у виданих документах. Швидше за все, вам будуть розповідати про те, що мережна мережа або належить корпорації з відділеннями в різних містах. Але якщо у свідоцтві вказано іншу вулицю та інше місто (буває і таке), це фейк. Біжіть з такого СТО, якщо вам життя дороге! На «офіційному» СТО вам без нагадувань дадуть сертифікат на встановлене обладнання, в якому проставлено дату виготовлення балона, яка збігається з маркуванням, нанесеним на балоні. І вказано фактичну адресу підприємства.
– Які типові помилки при встановленні обладнання припускаються кустарі?
– Можуть неправильно укласти магістраль високого тиску – погано чи взагалі не закріпити її дном автомобіля. В результаті вона лежатиме на вихлопній системі або плескатиме по підвісці. Або неправильно розмістити вузли блоку електронного керування уприскуванням газу та магістралі високого тиску у моторному відсіку. Так би мовити, на вічко. Після цього часто виникають проблеми з обслуговуванням автомобіля, не пов’язані з ГБО – заміна роликів ременя генератора, самого ременя ГРМ. Усі магістралі та елементи електронного блоку управління мають бути встановлені паралельно із заводськими! Ми, наприклад, для кожної марки та моделі автомобіля за 10 років роботи визначили оптимальні схеми встановлення. Враховуємо навіть якість хомутів та гофрованої ізоляції. Так, ми встановлюємо обладнання втричі довше, ніж якийсь майстер з підворіття, але робимо це дуже надійно.
– Чи трапляються випадки, коли після встановлення обладнання вискакує індикація помилки двигуна?
– З якими сумнівами стикаються люди, котрі ставлять газ на свої автомобілі, які міфи переказують?

– Як визначити, що документи вам видали «ліві»?
– Найвірніший спосіб – подивитися на адресу, вказану у виданих документах. Швидше за все, вам будуть розповідати про те, що мережна мережа або належить корпорації з відділеннями в різних містах. Але якщо у свідоцтві вказано іншу вулицю та інше місто (буває і таке), це фейк. Біжіть з такого СТО, якщо вам життя дороге! На «офіційному» СТО вам без нагадувань дадуть сертифікат на встановлене обладнання, в якому проставлено дату виготовлення балона, яка збігається з маркуванням, нанесеним на балоні. І вказано фактичну адресу підприємства.
– Які типові помилки при встановленні обладнання припускаються кустарі?
– Можуть неправильно укласти магістраль високого тиску – погано чи взагалі не закріпити її дном автомобіля. В результаті вона лежатиме на вихлопній системі або плескатиме по підвісці. Або неправильно розмістити вузли блоку електронного керування уприскуванням газу та магістралі високого тиску у моторному відсіку. Так би мовити, на вічко. Після цього часто виникають проблеми з обслуговуванням автомобіля, не пов’язані з ГБО – заміна роликів ременя генератора, самого ременя ГРМ. Усі магістралі та елементи електронного блоку управління мають бути встановлені паралельно із заводськими! Ми, наприклад, для кожної марки та моделі автомобіля за 10 років роботи визначили оптимальні схеми встановлення. Враховуємо навіть якість хомутів та гофрованої ізоляції. Так, ми встановлюємо обладнання втричі довше, ніж якийсь майстер з підворіття, але робимо це дуже надійно.
– Чи трапляються випадки, коли після встановлення обладнання вискакує індикація помилки двигуна?
– З якими сумнівами стикаються люди, котрі ставлять газ на свої автомобілі, які міфи переказують?

“Головна страшилка – газ сушить мотор”

– Міфи, звісно, є. Головні страшилки – що газ «сушить» двигун, що призводить до його прискореного зносу. Ідуть вони, мабуть, з часів експлуатації «жигулів» та «волг», на яких використовувалося допотопне газове обладнання. Зокрема, газ подавався до карбюратора з гумовими ущільнювачами, які під його впливом згодом розсихалися. У сучасних двигунах з інжекторною системою подачі палива жодних гумових ущільнювачів немає, тому й казати, що газ там щось сушить, не можна. Навпаки, він полегшує роботу двигуна, оскільки згоряє повністю, на відміну бензину. Навіть старі мотори працюють на газі тихіше, рівніше.
– Чи є якісь технічні обмеження щодо встановлення ГБО на автомобілі?
– Практично ні, все спирається на ціну питання. Складніше встановлювати газ на нові автомобілі VAG-групи (Audi, Volkswagen, Seat, Skoda), окремі моделі Renault із прямим (або, як його ще називають, безпосереднім) упорскуванням у камеру згоряння двигуна. На деякі автомобілі, як, наприклад, Subaru, ми рекомендуємо встановлювати лише топове обладнання.
– Яке обладнання на ваших СТО найпопулярніше?

«Щоб вижити, потрібна якість»

– Адже колись і ви починали свій бізнес у гаражі. Чому згодом все ж таки вирішили працювати «по білому»?
– Інакше неможливо розвиватись. Наприклад, якщо ви хочете працювати з підприємствами безготівково, їх потрібно забезпечити повним пакетом надійних документів. Та й конкуренція збільшилася, газ зараз ставлять чи не на кожному СТО. Щоб вижити, необхідно пропонувати унікальні послуги. Три роки тому ми вирішили зосередитися на якості робіт. І ось що цікаво. Коли ми просимо наших клієнтів відповісти на запитання: “Звідки ви дізналися про “Преміум Газ Сервіс?”, 80% відповідають, що приходять до нас за рекомендацією друзів. Я вважаю, це великий результат: друзі поганого не порадять.

Пам’ятка від А. Примаченко

Що треба знати, щоб правильно обслуговувати встановлене на автомобілі ГБО?
● Якщо обладнання нове та встановлено офіційно, нічого особливого. У вас, наприклад, трирічна гарантія з переліком послуг. Не забувайте кожні 10 тис. км проходити техогляд та кожні два-три роки змінювати гумові шланги. Тоді все буде гаразд.
Які небезпечні сиптоми потрібно знати, якщо ви є власником автомобіля з ГБО?
● Головний небезпечний симптом – це запах газу. При найменшому витоку газу потрібно негайно звертатися на СТО.
Яка кількість газу в баку є оптимальною?
● Будь-яке; зайвий газ стравиться клапаном. Важливіше, щоб у бензобаку було достатньо бензину – не менше ніж третина бака. В іншому випадку може згоріти бензонасос, що охолоджується за допомогою бензину.
Як визначити, що СТО, на яку ви звернулися, є надійним?
● Станція, яка професійно займається газом, повинна мати серйозне діагностичне обладнання. Адже буває так, що виявляються несправними навіть нові свічки запалювання. У звичайній майстерні це встановити складно. Як лікарі намагаються лікувати всю людину, а не окремі органи, так і хороша СТО має комплексно ремонтувати та обслуговувати автомобіль. Завдання професіонала – не тільки в тому, щоб встановити на автомобіль газ, а й зробити так, щоб він якомога рідше заїжджав на СТО.

Прокоментуйте статтю

Кілька слів про себе. Ваш e-mail не буде опубліковано *

Ім'я/Нiкнейм*

e-mail*

Город

Анекдот тижня

– Що за запах? Ви що, пили?
– Ні, їв рибу.
– Дивно, а запах такий...
– Риба – пила!
Виклав С. Довгий
... ще анекдотів ›

Товар тижня

Оптимальне співвідношення ціна/якість

Аква Маріс спрей

119, 00

Аптека Копійка

Ціни на ліки в Києві

  Доброго дня Низьких цін Віталюкс
Бронхолітин сироп 92,26 77,90 109,95
Лактовіт форте 117,80 117,45 161,80
Ентеросгель 136,09 113,00 162,53

Моніторинг алергенів у столиці

Спори грибів        
Пильовий кліщ        
Бензопропилен        

Геомагнітний стан

Магнітосфера спокійна

KP = 3